Vertrek uit Nieuw-Zeeland 25-02-2016

25 februari 2016 - Hongkong International Airport, China

En dan is de vakantie echt bijna voorbij. Mees en Sandra gaan nog even de auto's af tanken en we checken snel uit. We ontbijten niet in het hotel, maar gaan op het vliegveld ontbijten. Tja en dan begint het avontuur van wegen en gewogen worden. Mees mag door al is zijn tas iets te zwaar. Dan komt Sandra, veel te zwaar, dus €175 bijbetalen, maar dat gaan we niet doen. Twee doosjes bij Noes in de tas en schoenen bij mij in de rugzak en zo komen we er wel met elkaar uit! Wel raar, want op de heen reis had Sandra het lichtste gewicht! En wij weten dat er echt niet overdreven veel extra daarbij gekomen is. Door de controle en dan snel een hapje eten met een bak koffie om wakker te worden.
Het eerste stukje van Christchurch naar Auckland is natuurlijk zo gepiept en dan drie uur hangen, dus weer koffie en wat eten. Eigenlijk is de tijd zo om. Dan door de douane en ja hoor nu word ik eruit gepikt en ik moet mijn handkoffertje wegen, whaaaa 9,2 kilo en dat wordt goedgekeurd! Gelukkig hoef ik mijn rugzak niet te wegen, want die was uiteraard veel te zwaar! We vertrekken op tijd en zien Nieuw-Zeeland nu echt onder ons verdwijnen. Jammer, wat het is er zo fijn! Maar misschien komen we nog een keertje terug. De reis gaat voorspoedig en nu hangen we op het vliegveld in Hongkong te wachten op het laatste stuk van onze reis. Hopelijk kunnen we een beetje slapen in het vliegtuig en anders weer naar films kijken. Morgen het laatste verhaaltje! Tot morgen.

1. Selma:
    Goede reis!
  2. Tini Groenendijk:
    25 februari 2016
    Maar goed dat jullie zelf niet gewogen hoefden te worden! Jullie zijn allemaal KILO'S aangekomen hoor, is duidelijk te zien.
  3. Ab en Dini:
    25 februari 2016
    Even weer overpakken om binnen het gewicht te blijven. Zo te lezen volkomen willekeur. Toch nogmaals een goede reis verder en tot morgen.
  4. Lizette Zondag:
    Goede reis terug!!
  5. Bert en Ans:
    Ha Mees en Marijke,

Bedankt voor jullie verhalen, erg leuk om te lezen.
    Voor nu goede reis terug!
  6. Netteke:
    25 februari 2016
    Hi, leuke reisverhalen en vooral goeie laatste vliegmijlen !
  7. Trudy:
    25 februari 2016
    Wat een heerlijke verhalen, ik hoop binnenkort nog meer te horen, zal ik jullie beide maar een uurtje langer inplannen

Goede reis en alvast welkom in heerlijk fris Nederland
  8. Tini Groenendijk:
    27 februari 2016
    Marijke, aan het einde van je lange reeks verhalen willen wij je hartelijk danken. We hebben er veel plezier aan beleefd, natuurlijk ook aan de foto's. Nogmaals hartelijk dank!
    Arie en Tini Groenendijk