Op weg naar Akaroa 22-02-2016

22 februari 2016 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Loop je plotseling een dag achter met verhaaltje schrijven. Ach het kan een keertje gebeuren, want ik heb tenslotte vakantie en dan MOET er helemaal niets. Noes is er weer helemaal bij aan het ontbijt, maar vertelt dat ze een aardschok gisteren heeft gevoeld, maar misschien heeft ze dit gedroomd, zegt ze zelf. Sandra heeft echt super raar gedroomd over Mees die een speciaal nieuw rijbewijs nodig had. Deze kon alleen aangevraagd worden in Lelystad, waar ik achter de balie liep, maar dit werk niet deed. Sandra moest ook mee, maar die had een gewoon rijbewijs nodig. Mees moest op twee punten gecontroleerd en beoordeeld wordenp. Hij moest bang zijn voor dieren en ......... en nu komt het............ uit-stekend tepels hebben! Jullie kunnen je voorstellen dat we helemaal in een deuk lagen! Mees had opzet stukjes bij zich, maar die werden niet goed gekeurd! En hij moest samen met Sandra in een aquarium met vissen. Nou op het volgend Centric overleg over vernieuwing rijbewijzen zullen we deze extra controles maar eens bespreken. Collega's jullie weten nu waar je bij een rijbewijs op moet letten!!
De droom van Noes was echter geen droom, maar de harde waarheid! Tijdens de herdenking in Christchurch was er een aardschok in Mount Cook! Misschien dat daardoor ook de ijsbergen zijn gaan verschuiven!
Toen op weg, in een wat bewolkte wereld. Mount Cook heeft zich niet meer laten zien en het mooie blauwe meer was ook niet meer zo mooi blauw, maar nog steeds mooi. We rijden naar het plaatsje Lake Tekapo daar staat de kerk van de Goede Herder. Het is een piep klein kerkje met een uitzicht op het meer! Daar zou zelfs Piet van Veldhuizen onze wijkpredikant moeite hebben om de aandacht vast te houden, hoewel iedereen altijd heel graag naar hem luistert, maar het uitzicht, adembenemend! Ook natuurlijk even naar het standbeeld van de schaap-herdershond geweest. Daarna maar doorrijden en eindelijk vinden we iets waar we koffie kunnen drinken en wat eten! Pfffff dat duurde lang tot drie uur 's middags! We zijn eerst langs de golfbaan gereden om voor morgen te reserveren en dat is gelukt. En toen weer op naar onze laatste bestemming, een bed en breakfast! Weer een schitterende locatie, boven op de heuvel met uitzicht op het meer. Nadat alles was uitgelegd zijn we het plaatsje ingegaan om heerlijk te eten. Eerste restaurant was vol omdat er een bruiloft gevierd werd, maar het tweede restaurant was raak en we hebben heerlijk gesmuld! Terug in de B&B nog even met elkaar een glaasje wijn gedronken en toen ons mandje in! Tot morgen.