Een dagje golfen in Akaroa 23-02-2016

23 februari 2016 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Eerst een heerlijk ontbijtje van Annet en Chris. Het is echt smullen, verse jus, heerlijke eitjes, lekker geroosterd bruin brood, echt super. Tja en dan begint het zware werk, 18 holes lopen.  Stom, stom, stom mijn flesje water in de auto vergeten. De eerste hole valt best mee en vol goede moed gaan we verder. Hole drie en vier gaan super stijl omhoog, dus bovenaan uit hijgen en gelijk weer slaan! Ik had de mevrouw van de office horen zeggen dat het daarna wel mee viel. Wij als Hollanders zijn een plat land gewend en zo omhoog zwoegen is echt zwaar. Het is verder een schitterende baan, met geen bunkers, maar wel riviertjes, rotswanden en hele grote dikke bomen. Daar is het makkelijk tegen aan te slaan! Na hole 12 even zitten en een reep eten. Daarna gaat het weer super. Maar bij hole 17 lukt het echt niet meer, Mees speelt 17 en 18 nog uit, maar ik geef het op. De aardige mevrouw heeft gelukkig een grote koelkast met heel veel drinken en dat is maar gelukkig ook, want de bar is verder dicht.
We gaan terug naar de B&B en ik stort in een stoel en kom daar het eerste half uur niet meer uit! We gaan nog wel even de koffers ompakken, zodat ze klaar zijn voor de terug reis.
Annet vraagt of wij de olijfolie willen proeven met een heerlijk glas wijn! Daar zijn we natuurlijk voor in. Ze hebben al een paar keer prijzen gewonnen met hun olijfolie. We mogen die ook proeven en olijfolie met mandarijn en olijfolie met basilicum en parmezaanse kaas. Alle drie zijn ze super lekker!
We gaan lekker uit eten in het dorp en daarna nog een glaasje wijn op de kamer drinken. Morgen nog even naar Darfield en dan naar Christchurch.

1. Cassandra Lemmens:
    23 februari 2016
    Jammer dat het er weer opzit voor jullie. Ik wens jullie een goede reis.
  2. Wilja:
    23 februari 2016
    Leuk hoor, ik heb er echt van genoten.
    Heel goede terugreis gewenst.
    Liefs Arie en Wilja
  3. Bert Smit:
    23 februari 2016
    Jullie hebben een fantastische reis gehad en we hebben genoten van het reisverslag! Nu zal het wel afkicken worden in het koude Holland! Goede thuisreis!
  4. Jouke en Gina:
    23 februari 2016
    Marijke bedankt voor je mooie verhalen en foto's.We hebben met jullie meegeleefd.
    Vaak gingen mijn gedachten naar Canada toen ik ze las.Wij wensen jullie een goede en veilige terugreis !Lieve groeten , Jouke en Gina.
  5. Ab en Dini:
    23 februari 2016
    Hallo luitjes, Het eten ziet weer goed uit We hebben je verhalen nog eens gelezen.Ook de foto's mooi. Hoe is Mees eigenlijk gevaren met zijn "HAREM"? Goede reis terug en tot ziens.
  6. Annelies:
    23 februari 2016
    Marijke dank voor alle leuke verhalen de afgelopen tijd, ik heb ervan genoten! Alvast een voorspoedige reis gewenst en veilige thuiskomst.
  7. Rob en Doke:
    23 februari 2016
    Lieve mensen, en dan zit het er al weer op. Wat hebben we genoten van jullie verhalen, we zullen het nog gaan missen en wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Het is wel heel bijzonder al die mooie plekjes weer voorbij te zien komen en zeker met het verslag van Marijke. Wij wensen jullie een goede terug reis en tot spoedig ziens. Lieve groet van ons.