Een dagje Auckland. 27-01-2016

27 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hebben geprobeerd lekker uit te slapen, zodat we weer wat uitgerust zijn!  Bij de een is dat beter gelukt dan bij de ander. Na een heerlijk ontbijt zijn we met de bus de stad in gegaan. We zijn lekker door de stad gaan lopen. De huizen doen erg denken aan Canada en Engeland. Dat is natuurlijk niet zo gek en de mensen zijn ook net zo vriendelijk als in Engeland en Canada.

image

Via de Victoria market (lekker een koffietje gedaan) en het Victoria park zijn we bij de haven uitgekomen. De haven is te vergelijken met St Tropez met allemaal restaurantjes en schitterende appartementen. In vergelijking met Hongkong heel weinig flatgebouwen. Aan de haven genoten van een lekkere lunch en Nieuw-Zeelandse witte wijn. Tja op vakantie mag dat natuurlijk "lekker vroeg aan de witte wijn".
Daarna verder door de haven gelopen en Mees en ik hebben nieuwe wandel-zandalen gescoord. Dat loopt in de warmte toch een stuk lekkerder dan gewone wandelschoenen. O ja, om jullie niet jaloers te maken heb ik het maar niet over het weer gehad. Nu toch maar even een update, 25-28 C. Toch niet verkeerd hè! In de winkel een heel gesprek met de verkoopster gehad, want het is natuurlijk erg leuk om te vertellen dat je in Nederland bent geweest en dat je moeder een Nederlandse is die op haar 4e jaar naar Nieuw Zeeland is verhuisd. Ze sprak ook een paar woordjes Nederlands en de moeilijk sch-klank ging haar goed af! Dit zit gewoon dus in de genen! Ze had Amsterdam, Volendam bezocht en verbleef in Weesp. Tja en dan zeg je als rasechte Amsterdamse dat eigenlijk Rotterdam nog veel mooier is en dat ze die stad volgende keer moest bezoeken!

image
Om een mooi uitzicht te hebben zijn we de toren op gegaan 185 m hoog. Dit was de eerste keer dat Mees senioren korting kreeg whaaaaa!!! Daarna is hij ook in dit tempo gaan lopen! Het uitzicht was schitterend 360 graden kunnen kijken en overal waar je keek, hoe ver je ook kon kijken, overal Auckland. Wat is dat een grote stad en wat een schone stad. Menige stad in Nederland kan daar een voorbeeld aan nemen.image
Weer met de bus terug gegaan naar de B&B om lekker even te douchen en een aantal hebben toch ook de ogen even dicht gedaan. Na een verrukkelijke maaltijd in een Irisch pub zijn we op tijd ons mandje in gegaan.

1. Erik De Laet:
    30 januari 2016
    Verstand komt met de jaren, zo blijkt maar weer. :)