Op weg naar Mount Cook 20-02-2016

20 februari 2016 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

We worden wakker en het is wisselend bewolkt maar wel droog. Na ons zelf gemaakte ontbijtje gaan we op weg, want we moeten vandaag 420 km rijden. De weg is weer heel afwisselend.

image

We rijden door kale vlakten met hoge kale bergen en het volgende moment door de wijnvelden. We hebben afgesproken om bij de oude brug te stoppen om naar bungy jumpen te kijken. Mees en ik zien een bordje "oude brug" dus gaan daar heen. San en Noes in geen velden of wegen te bekennen. Wij staan dus voor een verkeerde oude brug, maar we rijden door en komen op het goede punt. Wat een circus daar en zo super toeristisch dat ik eigenlijk gelijk mijn buik er vol van had. Toch even gekeken bij een paar sprongen. Mees weet het zeker, hij gaat dit nooit doen. Het is ook nog erg duur, dus we wagen ons er niet aan. Als ik eerlijk ben zou ik het niet meer durven!

We rijden maar snel door en gaan op zoek naar een eettentje. Nou dat was pas na 100 km te vinden. Helemaal niets langs de kant van de weg, maar wel een prachtige route. Uiteindelijke stoppen we in een heel klein plaatsje, maar het zag er niet heel gezellig uit, dus maar even een plas pauze, koffie en weer door. In Tweizel stoppen we om boodschappen te doen en gelukkig hier geen alarmbellen bij het betreden van de winkel.
We gaan door naar Mount Cook en zien in de verte al besneeuwde bergtoppen. MAAR ............. voor die bergtoppen zien we een meer, zo helder blauw en zo mooi. Dus stoppen voor foto's! Het zou het strand kunnen zijn op de Figi-eilanden waar nu een stevig wind waait! Nou bij dat meer waaide het ook zo hard, dat je uit je verschoning waaide!

imageimageimage
Hoe dichter we wij Mount Cook komen des te meer komen we in de bewolking, waar uiteindelijk ook regen uit valt. Snel ingecheckt en in de regen de bagage naar binnen. We hebben alleen een ontbijt op, dus we gaan lekker uit eten vlakbij in de pub. Heerlijk gegeten en zo nog een wijntje en dan gaan we ons mandje opzoeken. Tot morgen!imageimage

1. Tini Groenendijk:
    20 februari 2016
    Bedankt voor verhaal en foto's! Gelukkig heb jij geen bekeuring gekregen, dan kon je tenminste vertellen wat jullie vandaag gedaan hebben. Wat een kleuren zeg.
  2. Alie Tas:
    20 februari 2016
    Wat een schitterend, afwisselende reis, iedere keer weer een plezier om te lezen en van de prachtige foto's te genieten. Enne ik ben blij dat jullie niet gebungyjumpt hebben! Nog heel veel plezier!
  3. Lydi:
    20 februari 2016
    Geweldig he, die kleur van het Pukaki meer. Ik genioet weer mee hoor
    En heb je al pizza possums gemaakt?
  4. Marijke:
    21 februari 2016
    Veel pizza possums gezien, maar niet zelf gemaakt! Gelukkig!
  5. Piet Plaisier:
    21 februari 2016
    Wat een mooie plaatjes. Maar die bungy jump had je moeten doen adrenaline kick. Ik kijk iedere dag naar je verhaal. We gaan dit missen. Een idee om dit thuis voort te zetten. The adventures on the dyke