Een dagje varen en wandelen in het Abel Tasman natuurpark 11-02-2016

11 februari 2016 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Wat hebben wij een schitterende dag gehad. Na een zelf gemaakt ontbijtje zijn we met de auto gereden naar Kaiteriteri (en probeer dat maar eens zonder stotteren drie keer achter elkaar uit te spreken).

imageWe worden op het strand met de boot opgehaald. Het is niet te geloven, maar Han en Joke en nog een ander echtpaar die we eerder hebben ontmoet stappen ook aan boord! Mees krijgt gelijk nog even wat tips hoe om te gaan met zijn nieuwe camera! Leuk dat de teksten ook in het Nederlands kunnen, leest toch wat makkelijker op zo een nieuw camera! Henk vraagt ook gelijk of het nu wel met Sandra op de boot zal gaan. Toch lief dat mensen bezorgd zijn om je!

imageimageimage

We varen weg en telkens worden mensen afgzet om een korte of langere wandeling te gaan maken. We komen ook nog langs een zeeleeuwen kolonie, maar er lagen maar een paar op de rotsen. Uiteindelijk worden we afgezet in Medlands bach krijgen de lunch mee en we gaan terug lopen naar Anchorage. We lopen langs schitterende paden met uitzicht op de zee of door bossen. Daar is het toch wel even uitkijken. We stoppen om te lunchen en op nog geen 10 meter van ons vandaag komt een boom naar beneden. Dat is even schrikken. Han en Joke komen ook aan gelopen en met elkaar zorgen we ervoor dat we er onder door kunnen lopen. Wat een avontuur weer! imageimageWe lopen langs mooie beekjes en kleine stroompjes schitterend. We komen op het pad een californische kwartel tegen met twwe jongen. Het is wel een behoorlijk eind klimmen en dalen en na 15 km en in 4 uur zijn we op het eindpunt. Is toch een behoorlijke prestatie!

imageimage

Lekker nog even op het strand gezeten. Mees is nog gaan zwemmen in zijn korte broek, tja en nu de vraag of deze op tijd droog is voordat hij bij Sandra in de auto stapt. Sandra mag even aan zijn kont voelen of de broek al droog is, waarop Mees de opmerking maakt dat het bij de zak nog nat is! Tja en een aantal Nederlanders schieten in de lach! Is toch ook geen opmerking.

We worden door de boot opgepikt en worden weer naar het begin punt gebracht. Lekker nog wat gegeten en terug naar huis gereden. Douchen, vehaaltje schrijven en ik denk dat mijn ogen dan dicht vallen. Wat zal ik slapen na zo een mooie dag. Morgen weer verder! Welterusten.Mees Mees heeft deze foto zelf maar geplaatst, wat de dames doen dat niet! Tevreden Harry en Cees?

1. Rennie:
    11 februari 2016
    Wat hebben jullie het naar jullie zin en wat ontzettend leuk om die verhalen te lezen.
    Heel veel plezier nog en geniet.
    Proost!
  2. Wilja:
    11 februari 2016
    Deze dag klinkt wel helemaal super. We lezen de verhalen met heel veel plezier, dank je wel voor alle moeite. Ik vind het nog een hele inspanning die jullie vandaag geleverd hebben. Chapeau. Echt geweldig
  3. Trudy:
    11 februari 2016
    Helaas hebben wij het Abel Tasman park overgeslagen (tijd!) maar door jullie verhaal hebben we nu toch een beetje 'gewandeld. Groetjes ook van Rick.
  4. Eleen Sliedrecht:
    12 februari 2016
    Wat maken jullie een prachtige reis. Het land heeft zoveel te bieden. Als je Nieuw Zeeland hebt gezien......dan heb je qua natuur de wereld gezien. Jullie boffen maar.
  5. Nell:
    14 februari 2016
    Zeekajakken bij het Abel Tasman park is ook erg leuk om te doen, dus kom je er op de terugweg nog in de buurt .... da's een aanrader! Volop genieten die verhalen van je!