Van Motueka naar Punakaiki 12-02-2016

12 februari 2016 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Wakker worden en dan weten dat je weer een mooie tocht gaat maken. We vertrekken uit Motueka om richting Pancake rotsen in Punakaika te gaan. Na een poosje rijden zijn we gestopt bij de langste hangbrug van Nieuw-Zeeland. imageDeze brug gaat over de kloof ongeveer 30 meter boven een rivierje, uiteraard schitterend helder. We gaan de brug over en Noes stapt flink door en heeft haar angst overwonnen. Halverwege komen we een ander stel tegen die heel gezellig blijven kletsen "nice to meet you here in the Bridge". En dan schuifelend langs elkaar heen om zo onze weg over de brug te vervolgen. Aan de andere kant kunnen we een wandeling van 15 minuten maken en dat is zeker de moeite waard. Toch lekker uit de auto en even bewegen. imageWe zien daar onderweg een mijnwerkers huisje. Dat stelde vroeger ook helemaal niets voor! Klein met alleen maar een bed en een klein kacheltje!
We rijden door naar Westport om daar boodschappen te doen, want we gaan naar een Boomhut  en daar is niets te kopen! Nog even een uitstapje naar Cape Foul Wind en we stoppen bij een onooglijk uitziend café om wat te  drinken en misschien wat te eten! We kiezen wat kleins, Mees en Sandra een burger en Noes en ik een tosti. En wat was het "klein"!!! Pfffff een hele maaltijd, maar lekker en voor maar een paar euro, echt super lekker! Op naar Cape Foul Wind en je snapt het al, enorm waaien! We hebben daar weer zeeleeuwen gezien, zelf een moeder met een jong. Jammer dat het een stuk verder af was dan bij de vorige ontmoeting met de zeeleeuwen.image
In Punakaiki zijn we eerst naar de paardenstal gegaan om te reserveren voor de volgende dag. Snel op naar onze eindbestemming Punakaiki, sleutels liggen bij de receptie klaar, dus wij leggen de voucher neer, sleutels mee en op naar de boom hut. De volgende dag bleek de beheerder tot half elf te zijn opgebleven, niet begrijpend dat we maar niet kwamen!!!
De boomhut is schitterend een kamer met keuken. Het wordt vanavond de eerste keer dat we zelf koken. Een heerlijke salade met advocado, rode ui, kipstukjes, spek tomaten, verschillende pitjes en feta. Samen met gebakken aardappeltjes en champignons is dit een heerlijke maaltijd! Op tijd naar bed, maar dat gaat niet zomaar, want Sandra heeft haar 10.000 stappen nog niet gehaald! Dus wordt er midden in de kamer door Mees en Sandra hard gelopen. pffff je wordt er al moe van als je ernaar kijkt, maar ook vreselijk lachen. Kijk maar op het filmpje.

imageimage