Paardrijden in Punakaiki 13-02-2016

13 februari 2016 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vroeg op gestaan en het ontbijt klaar gemaakt. We moeten om 08.45 bij de paarden zijn en omdat het vakantie is willen we ons vooral niet haasten. Ik ben best een beetje gespannen en ik vind het ook wat eng, maar ik wil het zelf, dus ik moet ook niet zeuren! We krijgen een Nederlandse als gids mee, Ellen. Sandra krijgt Chance toegewezen en ik een super lief paard Bobbie! Ligt natuurlijk aan de naam dat het beest zo lief is! Ik krijg in vijf minuten uitgelegd hoe je op een paard moet blijven zitten en gas geven en remmen. Meer schijn je niet nodig te hebben! En we gaan op pad. Sandra wordt bij het eerste hek getest, of zij het hek achter ons dicht wil doen. Geen enkel probleem hoor, nu nog even de draf testen en dan is Ellen overtuigd dat Sandra echt goed kan rijden. Wisten wij natuurlijk allang! We stappen door de vallei door de rivier op weg naar onze stop plaats om koffie te drinken. Twee paarden worden vast gebonden, maar Bobbie mag gewoon los lopen en blijft bij het huisje rondstappen en lekker gras eten. Na een bak koffie en lekkere koekjes gaan we nog wat verder de vallei in en komen we over een pad waar heel veel dode bomen staan. Twee jaar geleden heeft hier een enorme storm door gewaaid en heeft van alles meegenomen. Als we op het strand arriveren, komen we Mees tegen die een schitterende wandeling heeft gemaakt. Ik word terug gebracht naar de stal en Ellen en Sandra gaan nog even terug naar het strand op om te galloperen! Mees staat klaar met zijn foto toestel om een aantal prachtige foto's van Sandra te maken. Toch maar aan de buurman Piet of zijn dochter Marieje vragen om een aantal lessen te paard!! Want dat galopperen op het strand lijkt mij geweldig!
Thuis wacht Noes ons op en zij is zo lief geweest om de afwas te doen en mijn broek uit te spoelen. Helemaal te gek! Gezellig met elkaar koffie gedronken en lekkere toastjes met kaas gegeten. Je krijgt toch enorm veel trek van paardrijden. Sandra heeft te paard haar 10.000 stappen al gehaald ......... hè dat is ook raar, zij zit op het paard en toch worden haar stappen geteld! Nou gelukkig, geen gehuppel vanavond in de kamer!
Iedereen is nu met van alles en nog wat bezig, gewoon lekker lui. Straks nog wat eten inslaan, met elkaar eten en dan is er al weer een dag voorbij. Tot morgen!

Oeps, we zijn nog even naar het strand gewandeld, wat een woeste zee bij de Pancake rotsen, een indrukwekkend gezicht.

imageimageimageimageimageimageimageimage

1. Eleen Sliedrecht:
    14 februari 2016
    He Marijke, even geen reactie op jouw mail maar.....
    Net op het nieuws:
    In nieuw Zeeland heeft op het zuider eiland een aardbeving plaats gevonden met een kracht van 5,9 . Dit moeten jullie ook gevoeld hebben. Ik hoop, dat alles okee met jullie is. Wat zal dit een spannende ervaring geweest zijn. Groet eleen
  2. Marijke:
    14 februari 2016
    Hoi Eleen, die aardschok hebben we idd gevoeld, maar is al een paar dagen geleden geweest, volgens mij al drie dagen geleden! Of er moet nog een geweest zijn, maar die hebben wij dan niet meegemaakt. In ieder geval met ons alles prima, volop genieten!
  3. Harriëtte:
    14 februari 2016
    Schitterende plaatjes en verhalen leuk om te lezen en wat die lessen betreft kan geregeld worden . Lekker in de morgen paard rijden bij ons en in de middag heerlijk luieren bij het zwembad. Of zal ik vast een box reserveren voor je eigen paard. Veel plaisier daar Gr Piet
  4. Annemarie:
    15 februari 2016
    Heel gaaf!!!!!!!!!!!!!!!! Dat paardrijden moet je zeker vaker gaan doen!