Op weg naar Fox Glacier 14-02-2016

14 februari 2016 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Wat een ochtend hebben we beleefd! Onze super ommeletten bakster Sandra gaat voor ons heerlijk eieren bakken. En omdat zij dit super kan, laten we dit graag aan haar over. Nou we hebben het geweten. Het hele boomcomplex was in 1 keer wakker. Ze heeft zoveel rook veroorzaakt, dat het brandalarm is afgegaan. En aangezien het plafond zo hoog was, konden we het alarm niet uitzetten en moesten we wachten totdat het vanzelf uit ging. Daarna de spek erbij en ja hoor, weer het alarm af! Mees heeft met een grote handoek staan wapperen om de rook de kamer uit te krijgen! Wat hebben we gelachen, maar waarschijnlijk de rest van het huis niet!

We gaan na het inpakken op weg, weer een mooie route, door de bergen, door vlak land, langs rivieren, langs een meer en door het bos. imageWe stoppen even in Hokitika dat bekend staat om zijn jade. Na het bezoek van de winkeltjes zijn we door gereden naar Franz Josef. We hebben boodschappen gedaan, want vanavond is het weer zelf kook time! Ze hebben hier een wildlife centre. Natuurlijk even naar binnen en ja hoor weer een Nederlandse die achter de desk staat. In het centre hebben we drie Kiwi's gezien, echt schattig hoe ze zich voortbewegen. Eieren worden in het wild weg gehaald, omdat de kans dat de kleintjes het overleven heel klein is en van 1 soort zijn er nog maar driehonderd over. Ze werken dus met een fokprogramma. Nog lekker wat gegeten en gedronken en op weg naar Fox Glacier. Eerst zijn we bij de helikopter verhuur langs gegaan om te bevestigen dat we morgen mee gaan, spannend!!! Daarna door gereden naar de spiegel meren Lake  Matherson. Een kleine wandeling van 30 minuten gemaakt, maar het waaide voor het mooie net wat te hard. Toch wel mooie foto's gemaakt. Zo eten en dan op tijd naar bed, want morgen spannend, spannend, spannend!imageimageimageimageimage

1. Wilja:
    14 februari 2016
    We smullen van jullie verhalen, kijk elke keer nieuwsgierig op mijn pc of er al weer een verslag is. Hardstikke leuk Allemaal. Knap dat je durfde paardrijden Marijke. Ik zag er he laas geen foto van. Nog heel veel plezier daar en met elkaar. Hier vandaag regen, maar wel veel sneeuw in decwintersportgebieden Mees.
  2. Ellie Van Vliet:
    14 februari 2016
    Zo wat mooi allemaal ik zit te lachen om die verhalen geweldig!! Hier gaat het goed hoor Bolo is gister met Jan wezen hardlopen en s' avonds wil ze dan op schoot, zijn geen beelden van haha. Vandaag zijn ze naar de opvang dus weer happy de weken vliegen om en we zijn verhuisd naar adres onbekend dus je kan haar niet meer ophalen!!
  3. Wilja:
    14 februari 2016
    Ik zie nu alle prachtige fotos, ziet er strak uit jullie op de paarden
  4. Alie Tas:
    14 februari 2016
    Wat een schitterende reis, we beleven het zo een beetje mee, want je maakt er een prachtig verslag van, waarbij we genieten van (de schitterende foto's van) de natuur en ook van jullie belevenissen, je voelt de paarden en ruikt de rook bijna..... Nog heel veel plezier!!!
  5. Bert:
    14 februari 2016
    Blijven jullie maar lekker aan de westkust, want het rommelt aan de oostkust, aanbeving in Christchurch! Hebben jullie geen last van de sandflies?
  6. Marijke:
    15 februari 2016
    Bert sandflies zijn vreselijk! Rode bulten en blijven jeuken!