Een dagje Wellington 07-02-2016

7 februari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wat is niet lekkerder dan wakker worden met het ruisen van de zee! Het is schitterend weer dus snel ontbijten en dan op weg. Op het strand spelen de honden, tja en dan mis je je eigen hond toch wel! Maar ja zij mist ons helemaal niet, want ze heeft het met haar vriendje en zijn baasjes veel te goed!

We gaan eerst naar de ferry om te kijken of we misschien een boot eerder kunnen hebben. Noes en ik gaan naar binnen en vertellen later de anderen dan we de boot van zes uur 's morgens hebben geboekt. De twee ijskonijnen Mees en Sandra worden daar niet koud of warm van, met andere woorden, ze geloven er niets van (wat ook klopt).

In Wellington bezoeken we het Te Papa museum. Het is een heel groot, mooi en ook nog gratis museum.image Eerst een bakkie koffie, want Mees vond de oploskoffie bij het ontbijt maar niets. Op de tweede verdieping zien we alles over de natuur in Nieuw Zeeland, mooie vogels en vissen. Ze hebben daar een grote reuze inktvis geprepareerd liggen en er wordt een super interessante film over vertoond. Daarna de bush in met mooie bomen en planten en op de vierde verdieping zien we alles over  de Maori's. We herkenden veel van de verhalen van onze gids van het regenwoud! image

We gaan lekker even in het zonnetje zitten om daarna naar het kabeltreintje te lopen. imageBoven aan de kabel treintje is een schitterend uitzicht over de stad. Eerst weer wat drinken, want met 25 gr mag je dat niet verwaarlozen! We gaan de botanische tuin in.image De foto's spreken voor zich! Het zijn pittige wandelpaden omlaag, maar wat je omlaag loopt, moet je ook weer omhoog lopen! Pffff wat een klim. Met het treintje naar beneden en daar komen we weer oude bekenden  tegen van de wandeling in het regenwoud! Toch gek dat je elkaar steeds weer tegenkomt!

We gaan een terrasje opzoeken aan de waterkant en genieten van een hapje en een drankje. We kunnen kijken naar acrobaten, dus kortom een heerlijke avond. Terug naar de lodge, want morgen vroeg op om naar het Zuidereiland te gaan.

1. Ank de Jongh:
    10 februari 2016
    De oranje bloem is een heamathus katharinea het is een bol gewas ,dus als je er kunt kopen hou ik mij aanbevolen
  2. Marijke:
    11 februari 2016
    Harry, we gaan op zoek voor jou, maar volgens mij mag je geen planten uitvoeren, we gaan het proberen