De overtocht naar het Zuider Eiland 08-02-2016

8 februari 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk ontbijtje buiten in de zon hebben we uitgecheckt en zijn we met de auto's weer naar Wellington gereden. We hebben nog even tijd om nog een gedeelte van het museum te bezoeken. Dit gedeelte is een tijdelijke tentoonstelling over de Nieuw Zeelanders die geholpen hebben in de Eerste Wereld Oorlog. We moeten wel 20 minuten wachten voordat we naar binnen kunnen. Het is meer dan de moeite waard. Levensechte poppen vertellen de verhalen uit die tijd. Echt heel indrukwekkende verhalen en niet te geloven wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Na het museum nog snel even wat drinken en uiteraard wat lekkers. We gaan nog even op het plein kijken, naar de artiesten maar dat was niet veel.

imageimageOp de boot naar Picton varen we tussen kleine eilandjes door, verlaten, groen en mooi om te zien. Op sommige eilandjes zie je een paar huisjes staan. Je zit dan echt van alles verlaten. We kunnen lekker boven op het dek zitten in de zon en zo genieten we van de overtocht. Als we aan komen gaan we snel de auto's halen, want we moeten nog een paar uur rijden.

imageimageHalverwege komen we langs een strand met honderde zeeleeuwen. Echt schattig zoals de kleintjes in een poel aan het spelen zijn.

De natuur wisselt telkens heel sterk. Dan rijd je door vlak land met bruin gras, dan weer door het kale berg landschap en dan weer door de groene wijnvelden! SUPER MOOI!!We komen om half negen in Kaikaura aan op een prachtige locatie. Aan de ene kant kijk je op de bergen uit en de andere kant op de zee. We worden geadviseerd om heel snel naar de stad te gaan om te eten, want anders moeten we met een lege maag naar bed. Het is gelukt en we hadden nog 7 minuten de tijd om een bestelling door te geven. Heerlijk surf en turf gegeten! Bij thuiskomst gelijk naar bed, want morgen vroeg op om walvissen te gaan kijken.

imageimage

Dit was wel een dag met enorm veel indrukken, museum, landschap, zeeleeuwen. Dit kan toch in de komende dagen niet nog meer worden?!image

1. Esther Rietveld:
    9 februari 2016
    Hoi Marijke, wat ontzettend leuk allemaal. Geniet er lekker van! Groetjes vanuit KCC Stolwijk, Esther
  2. Cees van der Kaaden:
    10 februari 2016
    leuk allemaal wat jullie meemaken, maar ik lees wel erg vaak dat jullie iets gaan drinken met "uiteraard" wat lekkers erbij. Groeien jullie niet dicht en ben je straks nog wel in staat een rondje te lopen?
  3. Marijke:
    10 februari 2016
    Nou Cees misschien gaat het lopen niet, maar rollen gaat in ieder geval wel!
  4. Anne Bakker:
    10 februari 2016
    Jeetje wat een prachtige foto's!! Wat een prachtige reis. Nog maar erg van genieten hoor.