Kaikaura walvissen kijken 09-02-2016

9 februari 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

We hebben heerlijk geslapen en na een ontbijtje zijn we naar Kaikara gereden om naar walvissen te kijken. We moeten ons melden, maar het blijkt dat we een half uur later gaan vertrekken. We krijgen eerst voorlichting over de veiligheid en wat allemaal wel en niet mag aan boord! Met een bus worden we naar de boot gebracht om vervolgens met een bloedgang de zee op te gaan. Heel spannend wanneer we de eerste walvis zullen zien. Na een half uur gaan plotseling de motoren uit en we zien de eerste walvis! imageWat een monster om te zien en ongeveer 15 meter lang. Telkens zie je hem water spuiten. Dan krijgen we het signaal dat de walvis gaat duiken en iedereen houdt zijn fototoestel klaar. Een prachtig gezicht en als laatste komt de grote staart boven! imageDe kapitein gaat de volgende walvis opzoeken, maar ondertussen kunnen we genieten van imagealbatrossen en rondzwemmende en springende dolfijnen. Plotseling duikt er weer een walvis op en ook die is enorm groot. Die is zo indrukwekkend om te zien. Ook deze duikt weer na een poosje onder. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een school dolfijnen en die hebben we gevonden. Je hebt ogen te kort om te kijken.image Ze spelen echt in het water, springen op en duimen weer onder. Het is één grote dolfijnen speelplaats. imageDaarna zijn we weer met een bloedgang terug gegaan. Aan wal hebben we koffie besteld. Ik moet even naar het toilet en voel wat vreemds. Ik denk bij mezelf " het lijkt wel een aardschok!" Maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen, want dan denkt de rest dat ik gestoord ben! De bediening roept dat we onder een tafel moeten gaan zitten en ik denk "die sporen niet!" Loop dus gewoon door naar het toilet! Wat blijkt het is een heuse aardschok 5.7 op de schaal van Richter! Er was bijna besloten dat de boel daar ontruimd zou worden! Het is dus en heftige schok geweest, maar die duurde gelukkig maar een paar seconden!

We zijn lekker het stadje in geweest en hebben van alles gekocht! imageRob, winkeltje na de boottocht was dicht, dus het is een ander T-shirt geworden! Nadat we ons hebben opgefrist zijn we heerlijk bij de Italiaan gaan eten, echt super lekker! We drinken nog even wat en morgen trekken we weer verder! Tot morgen.

Alle foto's volgen nog, want internet is traag! Welterusten!

1. Anja Ooms:
    9 februari 2016
    Ik hoor het al. Het is helemaal niet leuk. Genieten maar!
  2. Leo loch:
    9 februari 2016
    Een aardschok? Dat hoort hoop ik niet bij de toeristische attracties!
    Walvissen zijn een fantastisch gezicht!
  3. Lydi:
    9 februari 2016
    Dat is wel schrikken zo'n aardschok. Heftig hoor. Als ik je verhaal lees zie ik de walvissen en dolfijnen zo weer voor me. Geweldig.
  4. Harriëtte:
    9 februari 2016
    Het klinkt allemaal geweldig en wat fijn dat jullie zo genieten!
    Heb ik alleen de verhalen over de wijnhuizen gemist of gaat dat nog komen??
  5. Netteke:
    9 februari 2016
    Goeiedag zeg, dat allemaal op één dag, van walvis tot aardschok, daar hoef je in ons kikkerland niet om te komen.
    Tja, en als de rest denkt dat jij NIET gestoord bent Marijk.....ik weet wel beter, maar dat zal ik niet zeggen xxx
  6. Hgr voor jou en Johan, Hans:
    14 februari 2016
    Beetje schrikken, die beving!
    Hij was hier ook in het nieuws!.
    "Christchurch maakte zich juist op voor de herdenking van de beving van 22 februari 2011."

Pracht reis!
    Hgr Hans