Op weg naar Plimmerton

6 februari 2016 - Porirua, Nieuw-Zeeland

Gisteren hebben we nog een glas wijn gedronken met Tristan en Ieteke. Grappig om het stel na een aantal dagen weer terug te zien en we zullen ze waarschijnlijk nog wel een paar keer tegen komen. We gaan op weg naar Plimmerton, onze laatste stop voor dat we oversteken naar het Zuidereiland. Eerst rijden we nog naar boven de berg verder op om de kraters te kunnen zien. Er is boven weinig te zien en het lijkt net een verlaten ski-oord. Dus weer snel naar beneden om de reis weer aan te vangen. We gaan een alternatieve route rijden langs een rivier. Nou dat hebben we geweten. Het was mooi, maar alleen bochten, bochten en nog eens bochten. Ik heb geprobeerd te filmen, maar dat lukte niet. Het eten kwam er bijna uit.image

Gelukkig zien we snel en leuk koffietentje, gewoon bij iemand in de tuin. Koffie met wat lekkers gaat er altijd in. Na weer een aantal kilometers zien we een Hollands winkeltje. Natuurlijk stoppen we hier even. Ze hebben daar Douwe Egberts koffie, Pijnenburg ontbijtkoek, Venz hagelslag enz enz! Super grappig om te zien.image

We gaan op weg naar onze Lodge met uitzicht op zee, super mooi! Boodschappen gedaan voor het ontbijt en wat lekkers bij de koffie. We kunnen er weer tegen. Straks lekker eten bij de Thai en dan op tijd naar bed voor een heerlijke dag morgen!

Best wel een gek idee dat wij deze dag al beleefd hebben en dat deze dag bij jullie nog moet beginnen. Als het net zo een dag wordt als bij ons, dan krijgen jullie een heerlijke dag. Tot morgen!

1. Erik De Laet:
    6 februari 2016
    Je hebt wel een taartje gegeten tijdens die ziekmakende alternatieve route?
  2. Marijke:
    6 februari 2016
    Nee Erik dat was na de bochtentocht! Pffffff zou er anders niet ingebleven zijn!
  3. Erik De Laet:
    Je kan het hebben. ;)
  4. Ank de Jongh:
    7 februari 2016
    Ik zie of hoor niet veel van mijn vriend mees, ben je ondergesneeuwd door je harem, of kan je het allemaal niet meer aan. Je wordt toch niet misbruikt Gelukkig ga je in mei fietsen naar Santiago en je verdiepen in je eigen ik en je zijn op deze aarde. Prachtige reis maken jullie.
  5. Jouke en Gina:
    7 februari 2016
    Lieve Marijke en Mees,
    Even laten weten wij genieten van jullie belevenissen en foto's.
    Mees je ziet er goed uit voor een senior!!(fijn dat de anderen mee profiteren van de korting).Voor ons (oudjes) lijkt het wel een survivaltocht die jullie soms maken.(Jouke a.s donderdag 80 jaar ) Wij wensen jullie allemaal veel plezier.Lieve gr.Jouke en Gina.