Matakohe. 30-01-2016

30 januari 2016 - Matakohe, Nieuw-Zeeland

Vanuit Kaeo zijn we op tijd vertrokken naar Matakohe. Een super mooie tocht, eerst door de bergen, waarna we op de top naar een inham van de zee konden kijken met grote zandduinen. Heerlijk even wat gedronken bij het standbeeld van een dolfijn. imageDeze dolfijn is overleden in 1956 en is jaren hier aan het straf geweest om met mensen te spelen. Nog even over het strand gestapt om vervolgens door te rijden naar de woudreuzen. Tja en toen ging het mis! We raken elkaar kwijt en kunnen elkaar niet meer vinden. Op zo een moment denk je "ach, even bellen en dan is het opgelost"! Je zal altijd zien dat je op zo een moment geen verbinding hebt. Dus we zijn samen maar door gereden. In het Waipoua forest hebben we de woudreuzen gezien. image

Nou die waren echt enorm hoog en dik!! We komen langs een "Visitors centre" en aangezien Sandra daar altijd heen wil, rijden we over een grindpad er naar toe, maar geen Sandra en Anoushka te bekennen. Dan maar koffie en even naar een schitterende beek gewandeld. Na deze pauze verder gereden en ja hoor, wie rijdt voor ons ........... de twee dames! Joepie weer gevonden! Nu doorrijden naar Matakohe voor de volgende overnachting.

imageWe hebben een B&B, maar niet zo maar eentje, met een schitterend uitzicht en een koele plaats op de verranda. Het is namelijk weer super mooi weer 28 graden!image

1. Netteke:
    30 januari 2016
    Oh wat een zomer en mooie natuur spat er van de verhalen af !

Kan t bijna voelen. En die woudreuzen, wow.
  2. Wil Noordergraaf:
    30 januari 2016
    Wat een mooie berichten en foto's. Hier heel veel regen.
  3. Eleen Sliedrecht:
    30 januari 2016
    De start van de reis ziet er al mooi uit. Wat een prachtige ervaring. Geniet ervan en de doe de groeten aan de reisgenoten.
  4. Tini Groenendijk:
    30 januari 2016
    Jullie hebben het weer helemaal goed gemaakt! Bedankt voor alle verhalen en foto's.
  5. T&P Deelen:
    30 januari 2016
    Hallo reizigers. Wat en prachtig avontuur. Heerlijk zo meegenieten. We lezen ze met plezier. GENIETEN!!!!!
  6. Annelies:
    30 januari 2016
    Dit zie er geweldig uit. Je reactie dat je er wel zou kunnen wonen herkennen wij, wij hebben dat ook gezegd een paar jaar geleden. Jammer dat het zover weg is, maar anders.......
    Veel plezier!
  7. Ab en Dini:
    30 januari 2016
    Wij volgen jullie verslagen ook. Leuke verhalen en mooie foto's.
  8. Cees van der Kaaden:
    30 januari 2016
    Ik vind het een erg leuk reisverslag, althans tot nu toe en ik blijf jullie graag volgen, maar ik vraag me af of Mees er ook bij is, of maakt hij de foto's?.
  9. Joukje:
    31 januari 2016
    Mooi om te lezen, veel plezier!
  10. Sandra:
    1 februari 2016
    Heerlijk lezen op een maandagmorgen! Geniet er maar lekker van
  11. Amber:
    3 februari 2016
    ahhh lekker met bomen knuffelen zie ik!!!!!
  12. Ank de Jongh:
    5 februari 2016