Rondhangen in Te Anau 18-02-201

18 februari 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we het rustig aan doen, dus pas om half negen ontbijten.  Het is droog en zonnig, dus Mees heeft eerst foto's van ons onderkomen gemaakt. Gisteravond niet veel meer gebeurt, alleen Tristan en Iteke zijn ook aangekomen, dus nog even gezellig gekletst. imageimageimageimage
Zelf het ontbijt gemaakt en besproken wat we deze dag gaan doen.

Er is een visitors centre, dus daar maar even heen. Rondgekeken en informatie uit de omgeving op gedaan. Er is ook een wildlife park met verschillende vogels, interessant dus lopen maar! We hebben verschillende vogels gezien en op de foto gezet. De plaatjes spreken voor zich! Wel gaat het regenen, maar met regenjacks en poncho gaat het prima. Temeratuur is goed.imageimageimageimageimage
Terug gelopen en naar de forellen gegaan. Lachen ........ want de entree was $2 pp, die je in een automaat moest gooien, je heel dun maken en door een draaideur en gelijk op een knop drukken om naar binnen te komen.  Dat gaat lekker met een rugzak op! Maar wel 1 super grote bak met regenboog en bruine forellen gezien! Er zaten een paar monsters bij. imageimageToch leuk om gezien te hebben. Dan is het de hoogste tijd voor een bak koffie met wat lekkers en de bekende 2 long blacks en de 2 cappuccino's worden besteld met een muffin, brownie, appeltaart en iets van caramel! Natuurlijk iedereen van elkaar proeven, heerlijk!
Daarna boodschappen gedaan, want vanavond gaan we samen met Tristan en Iteke eten. Het is namelijk de laatste keer dat we elkaar zien en dat moet gevierd worden. Allemaal lekkere dingen gehaald en op naar de kassa. We gaan naar buiten en de alarmbellen van de winkel gaan af! Sandra loopt door het poortje en ja hoor weer de alarmbellen. Sandra een rooie boei en wij natuurlijk helemaal in de scheur van het lachen! Opmerkingen niet van de lucht. De hoofd kassier komt en zegt dat er waarschijnlijk in haar jas een label hangt.  Er wordt gekeken en ja hoor een label! Deze wordt eraf geknipt en het probleem is opgelost.  Laat zij het label zien om te laten lezen wat erop staat "for use, remove label". Wij natuurlijk weer helemaal slap van de lach.
Nog even langs een paar winkeltjes gelopen en toen terug naar ons onderkomen. Nu echt rustig aan en straks koken! Super gezellig!

1. Wil Noordergraaf:
    18 februari 2016
    Mooi onderkomen! Dat met die label heb ik meegemaakt in Canada. Iedereen heeft lol, behalve......
    Geniet maar lekker.