Op weg naar Te Anau 17-02-2016

17 februari 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

's Morgens wakker worden en dan denken dat het regent! Hi, hi de tuinman is de planten aan het besproeien, maar de lucht ziet er niet helder uit. Zouden we dan toch regen krijgen? Na douchen blijkt het inderdaad te regenen en eigenlijk vinden we dat niet erg, want na een paar minuten stopt het weer. Tijdens het ontbijt blijkt dat vandaag onze wegen gescheiden plaats zal vinden, maar dat is voor een keertje echt niet erg. Sandra en Anoushka gaan eerst naar een museum en Mees en ik gaan via een omweg rijden.
Nadat we alles hebben ingeladen, gaan we de sleutels inleveren. We zijn stom verbaasd over de rekening. We hebben inderdaad aardig wat gedronken en gegeten omdat we gezellig met Tristan en Iteke hebben gekletst, maar toch niet voor $600,--? Dit lijkt ons echt niet te kloppen! Hebben ze de overnachting ook op de rekening gezet, maar dat is door de reisorganisatie al betaald! Pffff dat scheelt een wel bekende slok op een borrel!
Mees en ik gaan op weg onder luid getoeter naar Tristan en Iteke, die ons later weer luid toeterend inhalen. We stoppen een paar keer onderweg om van het uitzicht te genieten, schitterende bergen met een meer en in de verte Kingstown. We verbazen ons toch weer elke keer over het landschap en de natuur.

imageimage
Onderweg bij een leuk tentje gestopt om koffie te drinken. Daar bel ik met iemand uit Nieuw-Zeeland die enorm goed Nederlands praat! Ja, Harriëtte we hebben je zus gebeld en op 24 februari gaan we bij haar langs! Lijkt ons super gezellig en we zullen foto's maken. Even voor de andere volgers, Harriëtte is onze buurvrouw in Nederland die ook nog morgen jarig is!

imageimage
We stappen in de auto en ja hoor, het begint te plenzen van de regen. Dus veel uitstappen zullen we niet maken. We rijden door tot Te Anau en sturen Sandra een berichtje dat we boodschappen gaan doen, om te voorkomen dat dit dubbel gebeurt! Daarna naar onze Lodge. Ik ren naar binnen en Mees schuift alles vanuit de auto naar binnen en is dus drijf nat. Rond half vier komen Nous en San ook aan, hebben berichtje dus niet gelezen, maar gelukkig geen boodschappen gedaan. Dus dat is ook goed gekomen. Wat we vanavond allemaal gaan doen, ik weet het nog niet, maar anders bericht ik dit nog wel!

1. Marianne van Tienhoven:
    17 februari 2016
    Wauw wat een prachtig land! Echt eentje voor de bucketlist. Die heli-gletsjertocht... wauw wauw wauw
  2. Cees van der Kaaden:
    17 februari 2016
    We genieten mee, via je reisverslag, Marijke, geweldig