Op weg naar Tongariro 04-02-2016

4 februari 2016 - Tongariro, Nieuw-Zeeland

Vanuit de stank van de bubbelende en rokende plek in Rotaruro gaan we op weg naar Tongariro, een chateau hotel.image Onderweg stoppen we bij Taupo bij een visitors centrum over vulkanen. Nu moet mij even wat van het hart! Ben je getrouwd met een oudere vent, die mag overal als senior naar binnen met korting, gaan je vriendinnen ook mij als senior aanmelden! Lekkere vriendinnen zijn dat en alles wat we uitsparen nu al honderden euries wordt wel met vier personen gedeeld! Het moet toch niet gekker worden!
Maar goed, het was super interessant om te zien wat een natuurgeweld in een vulkanen streek voorkomt. Er was ook een stoel waarin gesimuleerd werd hoe ongeveer een aardbeving van 6.0 aanvoelt. Heel beangstigend, terwijl je weet dat er niets kan gebeuren, dus hoe moet dat voelen als het echt gebeurd. Je moet daar echt niet aan denken. We hebben een aantal films gezien over de uitbarstingen van de vulkanen. De sneeuw veranderde in een grijze massa en een heel ski-seizoen naar de maan!
We wilden naar de watervallen, maar dat was met een super speedboot die ook zou gaan spinnen in 360 gr! Tja en de jonkies onder ons.......... Misselijk angstig enz. Ik had dat wel gewild, maar we zijn een oude "ll" boot op gaan zoeken, helaas net weg. Dus dat ging niet meer lukken. Via een glas galerie (glas van lava) waar Sandra een mooie ketting heeft gekocht zijn we naar Tongariro gereden. Prachtig een rokende berg met daarnaast een besneeuwde berg.image
Het hotel is schitterend met super mooie kamers in een prachtige omgeving in de middle of nowhere! Na het uitpakken van de bagage zitten we nu aan een heerlijke wijn. Eén vriendinnetje is de foto's van Mees aan het bekijken en ik wordt uitgemaakt voor chagerijnig! Pfffff........ Het is best NOG wel gezellig hoor! En wat helemaal leuk is zijn de reacties op onze verhalen. Best gek als je zo ver weg zit en je hoor van familie, vrienden en collega's wat! Dank jullie wel, bere leuk!imageimage

1. Annelies:
    4 februari 2016
    Prachtige herinneringen van ons zie ik hier.... Mount Doom uit Lord of the Rings die statig staat te stralen..... Dat muffe en onvriendelijke maar vooral maffe hotel....
    Jammer dat jullie die speedboot niet aandurfden. Hadden jullie echt met een grijns op je gezicht overleefd weet ik uit ervaring! We waren kletsnat natuurlijk, maar mijn onderbroek bleef droog hoor. En dat terwijl ik niet eens een echte held ben.
  2. Liesbeth:
    4 februari 2016
    In dit kasteel kan je het wel een maandje volhouden. wat een heerlijke luxe.
  3. Trudy:
    4 februari 2016
    hallo allemaal, wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten!!! Geweldig! En wat jammer dat de meiden niet in die jet durfde om 360gr rond te draaien. Ik ben een grote schijterd maar dat was echt super leuk! Dat rondje in Auckland om de toren herken ik, dat hebben wij zelf 2x gedaan! Wens jullie nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen. xxx
  4. Ank de Jongh:
    5 februari 2016
    Ja als zulke jonge meiden niet eens in een speedboot durven en de bejaarden wel Dan vraag ik mij toch af reizen ze ook met een golfkar door nieuwzeeland. Kom op meiden of zijn jullie bang voor een natte broek
  5. Suzan:
    8 februari 2016
    Marijke bij jouw moet toch altijd alles goedkoper haha.. Dus ja dan zou je juist profiteren van de senioren korting. WHUAHAHA!